Pop Music

Time After Time - Eva Cassidy

센티멘탈 쵸이 2013. 4. 14. 22:58

 

Time After Time

 

Eva Cassidy

 

     

     

     

     

    Lying in my bed
    I hear the clock tick and think of you 
    Turning in circles confusion is nothing new
    Flashback warm nights
    Almost left behind suitcases of memories
    Time after some time

    침대에 누워
    째깍 소리를 들으면서 당신을 생각하죠
    꼬리를 무는 고민에 빠졌어요, 별로 새로울 것도 없는
    따스한 밤을 돌이켜보며
    추억으로 고이 간직하겠어요
    시간이 좀 흐르면..

    Sometimes you pictured me
    I'm walking too far ahead
    You're calling to me
    I can't hear what you''ve said
    Then you say "Go slow, I fall behind"
    The second hand unwinds

    가끔 당신은 내 사진 찍었죠, 난 너무 앞으로 걸어 가고 있었어요
     소리쳐 날 부르고 있었지만 난 당신의 말을 듣지 못했죠
    당신은 말했어요,  '천천히 가, 내가 뒤쳐졌으니까"
    시계 분 침이 뒤로 감아지고 있어요.

    If you're lost you can look and you will find me,
    Time after time

    If you fall I will catch you, I'll be waiting,
    Time after time

    If you fall I will catch you, I will be waiting,
    Time after time....time after time

     

    만약 당신이 길을 잃는다면 당신은 보게 될 거에요

     그리고 날 발견할 거에요
    시간이 지난 후엔..
    만약 당신이 좌절한다면 내가 당신을 잡아줄게요, 내가 기다리고 있을 거에요
    시간이 지난 후엔..
    만약 당신이 좌절한다면 내가 당신을 잡아줄거에요, 내가 기다리고 있을 거에요
    시간이 지난 후엔... 시간이 지난 후엔..

    After your picture fades and darkness has turned to grey
    Watching through windows, I'm wondering if you're ok
    And you say, "go slow, I've fallen behind"
    The drum beats out of time

     

    당신의 사진이 흐릿해지고 검정색이 회색으로 변한 후에도
    난 창문을 통해 보고 있었어요. 당신이 괜찮은지 궁금해하고 있었죠
    당신은 말했어요. "천천히 가, 내가 뒤쳐졌으니까"
    심장 뛰는 소리가 맞지 않았죠.

    If you're lost you can look and you will find me, time after time
    If you fall I will catch you, I'll be waiting, time after time
    If you fall I will catch you, I will be waiting, time after time

     

    만약 당신이 길을 잃는다면 당신은 보게 될 거에요

    그리고 날 발견할 거에요
    시간이 지난 후엔..
    만약 당신이 좌절한다면 내가 당신을 잡아줄게요, 내가 기다리고 있을 거에요
    시간이 지난 후엔..
    만약 당신이 좌절한다면 내가 당신을 잡아줄거에요, 내가 기다리고 있을 거에요
    시간이 지난 후엔... 시간이 지난 후엔..

     

    Time after time
    Time after time
    Time after time
    Time after time

    시간이 지난 후엔... 시간이 지난 후엔..

     


     

     

     

    'Pop Music' 카테고리의 다른 글

    Just The Two Of Us - Bill Withers   (0) 2013.04.19
    You Are So Vain - Carly Simon  (0) 2013.04.16
    When I Need You - Leo Sayer   (0) 2013.04.12
    Heaven - Bryan Adams   (0) 2013.04.09
    Rain - Kris Kristofferson & Rita Coolidge  (0) 2013.04.06